Saturday, September 6, 2008

Vorderingen (two tapes, WW Tapes wc 7, 1984?)


No doubt one of the more stranger guys from the Dutch punk scene was Jan van den Einden, who was foremost a writer in which he showed a great talent for offensive language. I have various books published by Erik Vloeberghs in which Jan also contributed letters and they are funny, at least, if you are not the receiver. Jan van den Einden also played in various bands, like Second Auschwitz. On his label WW Tapes he also released a whole bunch of tapes which are spoken word related. I only know this one, a double taoe with mostly poetry and talking in Dutch by Jan himself, Henk K, Guy de Bievre, Didi de Paris, Flurk Notschaele, Erik Vloeberghs, Paul Citroen, de Ridders van het Ronde Meubel and in English by Andy T, Gill, Wild Man Fischer, The Redundants, Chris Larkin and in spanish by Salvador Dali.


green tape

red tape

3 comments:

link rae said...

de ridders van het ronde meubel op je blog ...
gerechtigheid is geschied ... eindelijk !!!


deed me deugd & heb nog wat oude fm-bxl tapes opgedolven vanavond ;)

dank je !

Anonymous said...

Mijn alltime favorite kwa J vd Einden is wel de cassette 'discussiestukken van de stalinistische school' . Mocht je die niet hebben dan kan ik even zoeken, ik gooi dat soort dingen nooit weg. (hoop ik maar). Ik ben zelf een van de weinigen die ooit zn band 'Second Auschwitz' hebben zien spelen. En dat was de moeite waard.

433 RPM said...

alle jan vd einden tapes en second auschwitz zijn welkom!